Köpvillkor
Priser och betalning
I webbutiken kan du välja om du vill se priserna inklusive eller exklusive 25% moms. Du kan se det totala priset i kundvagnen inklusive alla avgifter, moms och frakt.
Beställning via butiken
Beställning kan, förutom i webbshoppen, göras via telefonnummer 08-85 92 00 eller mejl info@bbsmobler.se
Efter beställning gjorts skickas en orderbekräftelse som skall kontrolleras noggrant. Orderbekräftelsen innehåller information om beställda varor, pris, beräknad leveranstid med mera. Det går bra att kontakta oss för att göra ändringar i en beställning fram till att ordern har packats eller lastats. Därefter tillkommer en avgift för ompackning.
Det går bra att betala med kort eller faktura i butiken.
Hämta varorna själv
Varorna kan hämtas på vårt lager eller i butiken på Fridensborgsvägen 57 i Järvastaden, Solna. Vi kontaktar dig när dina varor finns klara för upphämtning. Legitimering krävs. Det går även bra att komma till oss och titta på varorna före beställning.
Ring gärna innan ni kommer, om ni vill se någon specifik vara från hemsidan.
En del av möblerna står på lagret så vi hinner ta ner dem innan ni kommer.
Transport i Stockholmsområdet:
Leverans sker med våra egna bilar eller med ombud. Inbärande av möbler ingår inte, ej heller montering eller bortforsling av emballage. Avlastning sker på lastkaj eller vid lastbilens sida vid angiven adress.
Om mottagaren ej är på plats vid överenskommen tid debiteras kostnad för mertid.
Är mottagaren ej anträffbar vid leverans debiteras hela fraktkostnaden.
Inbärning, montering och bortforsling kan beställas via telefon
Har ni fina möbler som ni vill sälja går det bra att i förhand mejla bilder till info@bbsmobler.se för en offert.
Leverans utanför Stockholm med fraktbolag:
Begagnade varor skickas omgående. Vid hög belastning kan detta ta några dagar extra.
Transport med fraktbolag sker enligt deras villkor. Vanligtvis sker leverans med Postnord.Mottagaren måste vara anträffbar under normal arbetstid, vardagar kl 07:00-17:00. Inbärning ingår inte och kan inte beställas till vid leverans av externt fraktbolag utanför Stockholm.
I det fall varor returneras på grund av att köparen ej varit anträffbar eller kunna emot leveransen alternativt uppgivit felaktiga namn-, telefon- eller adressuppgifter kommer BBS Möbler att ta ut en avgift för faktiska kostnader för transport samt returadministration.
Vid synlig skada eller ofullständig leverans skall detta anmälas omgående till chauffören vid mottagandet samt kontrollera aktuell speditörs villkor. Meddela även oss.
Vid beställning av nya möbler kan en order delas upp i flera leveranser.
Mindre gods (under 20 kg) som skickas med fraktbolag utanför Stockholm går ej att få hemlevererade, utan skall hämtas på utlämningsställe.
Reservationer:
Vi reserverar oss för att varan kan ha blivit såld eller upptäckts ha sådana brister att den ej kan levereras. I detta fall hävs köpet och återbetalning sker snarast i det fall betalning skett. I annat fall kan liknande ersättningsvara försöka hittas efter överenskommelse.
Vi reserverar oss även för att produkternas färgnyans i vissa fall kan se något annorlunda ut i verkligheten än på produktbilderna i vår webbutik. Om du är osäker över en produkt kan du höra av dig till oss och fråga. Du kan även komma förbi vår butik och titta på produkten i verkligheten.
Ångerrätt distansköpslagen:
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Återbetalning av ordersumman görs efter godkänd retur inom 2-10 arbetsdagar. Vid ångerrätt betalar kunden fraktkostnader t.o.r.
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den men naturligtvis försiktigt undersöka den.
Du kommer själv att få stå för kostnaderna för återsändning av varan.
Ångerrätt/öppet köp gäller ej för beställningsvaror.
Observera att ångerrätt ej gäller för företagskunder.
Distansköplagen gäller ej produkter som köpts eller hämtats i butiken.
Byte av vara
Du kan byta en vara till liknande inom 14 dagar från det att varan mottagits. Varan skall vara oanvänd och i samma skick som den mottagits i. Detta gäller även företagskunder. Gäller endast begagnade varor, ej nya beställningsvaror. Köparen står för fraktkostnader.
Garantier / Reklamation
Garanti på begagnade varor är 6 månader. Vi kontrollerar alltid alla varor för eventuella fel i så stor utsträckning som möjligt. Skulle det mot förmodan ändå vara något fel på varan, kontakta oss omedelbart då felet upptäckts.
Elektriska skrivbord skall man alltid göra en återställning på när strömmen har brutits, annars går dessa ej att köra uppåt. Detta gör man genom att köra ned bordet till botten och sedan hålla in nedknappen i 5 sekunder. På vissa bord håller man in bägge knapparna på kontrollen. Kontakta oss för instruktioner om det ej löser sig.
Reklamation gäller endast när den begagnade varan ej fyller de krav man kan förvänta sig för det pris som betalats. Elektroniken skall givetvis fungera tillfredsställande. Normalslitage gäller ej som grund för reklamation. Begagnade varor kan ha skönhetsfel så som små repor eller dylikt. Varorna är begagnade och har använts.
Du får räkna med att begagnade varor kan ha brister. Du ska kunna förvänta dig ett visst skick på varan utifrån hur gammal den är och vad den kostar.
Vi säljer ej varor med större brister så som hål i tyg, defekt elektronik, större repor eller dylikt.
Denna webbutik använder sig av cookies.
--
Tack för att du väljer begagnat
Genom ditt val hjälper du till att minska resursslöseri, spara energi och
minska avfallet.