Vanliga frågor
Vanliga frågor och svar
Här finner du vanliga frågor och svar gällande produkter, leveranser, företaget med mera.
Här finner du vanliga frågor och svar gällande produkter, leveranser, företaget med mera.
Vi erbjuder följande betalsätt för privatpersoner och även företag: Faktura, delbetalning, kortbetalning (VISA, Mastercard m.m.) och Bankgiro-betalning.
När du tar emot varan från fraktbolaget ska du alltid kontrollera varan innan du skriver på. Upptäcker du en transportskada ska du alltid uppge detta till personen som levererade varan.
Begagnade tygklädda möbler blir alltid tvättade innan leverans till kund. Kontorsstolar får även service av mekanismen.
Vi lämnar 6 månaders garanti på alla våra begagnade kontorsmöbler samt konferensmöbler med mera.
Om du vill reklamera din vara ska det ske via mail till info@bbsmobler.se med beskrivning samt bild på felaktig vara.
Ring för bokning av transporter. (Observera att möbler soms inte är lagerhållna har även en angiven leveranstid på varje enskild produkt.)
Möblerna blir fraktade på EU-pall med transportbolag som exempelvis Schenker, DHL m.m. Pallen blir ställd på markplan utanför angiven adress. Stolar och förvaringsmöbler blir oftast fraktade monterade medan skrivbord, konferensbord och dylikt blir demonterade för att få plats på pallen. Tillhörande skruv medföljer alltid.
Oftast är det en återställning som du behöver göra om ditt elbord har slutat fungera. Det kan ha slutat fungera på grund av ett strömavbrott eller dylikt. Håll in ned-knappen tills bordet gått i botten. Fortsätt hålla in knappen i ca 5 sekunder sedan bör bordet fungera igen.
Som regel finns nycklar inte men om nycklar finns till ett skåp är det angivet i produktbeskrivningen.
Det funkar utmärkt att ringa samt maila beställningar till oss.
Du kan ringa oss på 08-85 92 00 och maila oss på info@bbsmobler.se.